NickNack založili dva bratři, kterým se nelíbilo především to, že návštěvníci akcí jednorázové kelímky po svém odchodu nechali poházené po zemi. Proto se rozhodli přijít s udržitelnou variantou – zálohovanými vratnými kelímky.
V roce 2011 pustili do oběhu jejich první sérii a brzy se jimi plnily ty největší české hudební festivaly. V roce 2017 si nechali svůj design patentovat v rámci EU. Z malého nápadu se tak stal podnik, který své kelímky z tvrzeného plastu vyváží do celé Evropy.
Ročně se pro účely akcí vyrobí 600 tisíc kelímků. Ne všechny se ale vrátí. Díky jejich tematickému designu lidem slouží i jako upomínkové předměty. S tím zakladatelé firmy zřejmě počítali již volbou názvu. NickNack totiž v překladu z angličtiny znamená suvenýr.
Co začalo výrobou velkých kelímků se časem vyvinulo i v další produkty. Dnes se tak pod stejnou značkou můžete setkat i s kelímky na kávu nebo panáky. Celkem jich bylo vyrobeno už přes 11 milionů.