Články a novinky

 

Technologie
Energetika
Inovace



Česká firma přispívá k ekologické zábavě. Vratné kelímky slaví první dekádu

Ron-smith-tknOyEefp2k-unsplash

Každoročně se na hudebních festivalech vyhodí tisíce tun plastových kelímků. Již desátý rok se proti tomu snaží bojovat původní česká firma.

NickNack založili dva bratři, kterým se nelíbilo především to, že návštěvníci akcí jednorázové kelímky po svém odchodu nechali poházené po zemi. Proto se rozhodli přijít s udržitelnou variantou – zálohovanými vratnými kelímky.

V roce 2011 pustili do oběhu jejich první sérii a brzy se jimi plnily ty největší české hudební festivaly. V roce 2017 si nechali svůj design patentovat v rámci EU. Z malého nápadu se tak stal podnik, který své kelímky z tvrzeného plastu vyváží do celé Evropy.

Ročně se pro účely akcí vyrobí 600 tisíc kelímků. Ne všechny se ale vrátí. Díky jejich tematickému designu lidem slouží i jako upomínkové předměty. S tím zakladatelé firmy zřejmě počítali již volbou názvu. NickNack totiž v překladu z angličtiny znamená suvenýr.

 

Co začalo výrobou velkých kelímků se časem vyvinulo i v další produkty. Dnes se tak pod stejnou značkou můžete setkat i s kelímky na kávu nebo panáky. Celkem jich bylo vyrobeno už přes 11 milionů.